Zakupy poza siedzibą

Na pewno nie jeden raz w życiu dostaliśmy zaproszenie na pokaz produktów czy zakpiliśmy coś przez Internet albo w punkcie sprzedaży. Są to przykładowe miejsca, w którym dokonuje się zakupów poza lokalem przedsiębiorstwa. Jest to bardzo dobrą forma zakupu towarów i usług pod warunkiem ze zna się swoje prawa oraz obowiązki sprzedającego względem nas. Jednak większość z nas nie zdaje sobie z prawy z przysługujących nam praw. Jeśli zakupiliśmy jakiś towar przez Internet czy na pokazie mamy 10 dni od otrzymania go, aby oddać go sprzedawcy bez podawania przyczyny zwrotu. W przypadku zakupu usług termin 10 dni na zwrot rozpoczyna się z chwilą podpisania umowy. Obowiązkiem sprzedawcy jest poinformowanie swoich klientów, że mogą zwróć zakupiony towar bądź usług w przeciągu 10 dni. W przypadku, kiedy nie zostaną poinformowani termin zwrotu zakupionych produktów może zostać wydłużony maksymalnie do 3 miesięcy. Ponadto, aby zwrócić towar musi on być w stanie niewychodzącym poza normalne użytkowanie tzn. możemy go otworzyć zobaczyć czy działa, ale nie możemy go używać przez tydzień i później oddać. Robienie zakupów przez Internet, na pokazach czy podpisywanie umów w punktach jest naprawdę bardzo przydatne i dzięki temu zaoszczędzimy czas. Jednak tylko wtedy, kiedy znamy nasze prawa i obowiązki sprzedawcy. W przeciwnym razie możemy bowiem wplątać się w zakup, który okaże się naprawdę nietrafiony a my nie będziemy potrafili poradzić sobie z nieuczciwym sprzedawcą. A takich przecież też nie brakuje.